niedziela, 24 lutego 2019

Wiosna, wiosna, ach to Ty







W obliczu świata pędzącego ku przepaści stać nas już tylko na ślepy optymizm. Świat zmierza donikąd, ludzkość nie ma właściwego kierunku, wszyscy walczą ze wszystkimi, całość zamknięta w cyklach od porządku do chaosu lub od chaosu do porządku, kołowrotek, brak hamulców, jazda bez trzymanki. W tych okolicznościach postanowiliśmy wyjść odważnie naprzeciw, przedłużyć gatunek ludzki i zwiększyć populację o kolejnego, drugiego już w naszej rodzinie, małego człowieka. Brzmi mało romantycznie? Ale jakże prawdziwie!
Jagoda nie powinna dorastać sama. Jagoda nie powinna, co ważniejsze, zostać kiedyś sama. Jako, że obydwoje dorastaliśmy wraz z rodzeństwem uznaliśmy, że Jagoda również powinna doświadczyć radości obcowania z siostrą lub bratem. Ponadto, jak powtarza Moja Dziewczyna, teraz będziemy prawdziwą rodziną. Fajnie, tylko co dalej? Co czeka moje dzieciaki? Świetlana przyszłość, dostęp do edukacji, długie życie z dostępem do cudownej, na dziś dzień jeszcze nie wynalezionej, medycyny z antydotum na wszelkie choroby? Wieczna beztroska, bo robotę będą wykonywać już tylko roboty, a ludzie będą pławić się w dobrobycie? A może odwrotnie, ciężka orka z szefem tyranem, fanatykiem kariery i rozwoju za wszelką cenę, robota dla roboty, bo wszystkie karty w tej grze o zbytki zostały już rozdane? Cholera wie, co będzie, mam jedynie nadzieję, że dzieciaki będą cieszyły się zdrowiem i parać się będą robotą nie tylko dla miedziaków, ale również dla samej satysfakcji. Co przecież ważne, a nie?
O ile przed narodzeniem Jagody odczuwałem lęk i byłem pełen obaw czy sobie poradzę, tak dzisiaj bywa, że jestem na skraju paniki. Dwie małe istoty do wychowania, wykarmienia i wszystko inne. Wiem, że taki rodzaj obaw towarzyszy większości, jednak ta świadomość nie przynosi mi ukojenia. Pytania się mnożą. Czy dziecko urodzi się zdrowe? Czy aby w jakikolwiek sposób nie zaniedbamy Jagody? Jak zareaguje Jagoda na rodzeństwo? Czy będę dobrym ojcem? Czy sił starczy? Odpowiedzi na te pytania przyniesie serial zwany życiem. Saluto.