niedziela, 28 września 2014

Być jak Keith Richards








Jesień nastała, wyszukałem ciepły sweter w szafie. Wracam do biegania po długiej przerwie. Mam nadzieję, że wywoła to przypływ endorfin. Wśród czynników mających wpływ na wprowadzenie organizmu w stan euforyczny, oprócz sportu, są oczywiście narkotyki, sex i alkohol. Biegam, bo nie mam takiego zdrowia jak Keith Richards, choć przyznam, że chciałbym. Byłoby więcej wspomnień.
Co słychać? Jestem pod wrażeniem dzisiejszego zwycięstwa Michała Kwiatkowskiego w wyścigu ze startu wspólnego mistrzostw świata w hiszpańskiej Ponferradzie. Czy po tegorocznych dokonaniach Rafała Majki, zarówno w Tour de France, jak i w Tour de Pologne, a także dzisiejszym złocie dla Kwiatkowskiego, można zaryzykować stwierdzenie, że nadeszła złota era polskiego kolarstwa? Mam taką nadzieję. Co ponadto? Oglądałem walkę Floyda Mayweathera Jr z Marcosem Maidaną. Amerykanin obronił cztery mistrzowskie tytuły, zdobyte w ramach różnych federacji. To był drugi pojedynek Mayweathera Jr z argentyńskim pięściarzem Maidaną. Pierwszy, rozegrany zaledwie kilka miesięcy wcześniej, także był zwycięski dla Amerykanina. Po walce Floyd Mayweather Jr nie wykluczył, że kolejnym jego przeciwnikiem będzie Filipińczyk Manny Pacquiao. Money", jak sam siebie nazywa Mayweather, jest obecnie najlepiej zarabiającym sportowcem na świecie. Gdyby doszło do jego walki z Pacquiao, Amerykanin zarobiłby w całej pięściarskiej karierze ponad 600 mln dolarów. Coś jeszcze? Skoro jestem przy temacie sportu i pieniędzy, to już za miesiąc startuje kolejny sezon ligi milionerów, czyli NBA. Czy San Antonio Spurs są w stanie obronić mistrzowski tytuł? W jakiej formie będzie Kobe Bryant? Jaki to będzie sezon dla Kevina Duranta i ekipy z Oklahomy? Czy powrót LeBrona Jamesa do Cleveland stawia Cavaliers w gronie faworytów? Co dla New York Knicks oznacza wybór na prezesa klubu Phila Jacksona? Ile kar otrzyma w tym sezonie Mark Cuban, właściciel Dallas Mavericks? Czy Derrick Rose jest w stanie poprowadzić Chicago Bulls do zwycięstwa w lidze? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań tuż po rozpoczęciu 69-ego sezonu ligi NBA.  
Na fotografiach dokumentacja ostatnich tygodni. Jestem w Polsce. Czy zostanę w kraju na dłużej czy jest to tylko krótki pobyt? Tego nie wiem. Kilkukrotnie wyjeżdżałem z myślą, że zostanę gdzieś na zawsze", tymczasem życie napisało inny scenariusz. Jak będzie tym razem, to się okaże. Saluto.